3178  |      

موجود افسانه ای یتی

یکی از موجودات افسانه ای رشته کوه های هیمالیا که در کوه های سر به فلک کشیده شده مشاهده می شود  ...

 

 

 

 

 

 

 

 

مسلما یکی از موجودات افسانه ای دنیا که همیشه بر سر زبان ها بوده است موجود عجیب به اسم یتی می باشد . این موجود افسانه که در رشته کوه هیمالیا زندگی میکند یک موجود ناشناخته شده و مرموزی می باشد . یتی یک موجود عجیب که حدود دو متر قد دارد و وزن تخمینی این موجود 150 کیلوگرم می باشد . بدن یتی پوشیده از موهای خاکستری و یا سیاه است که بوی زننده و بدی دارد .در ادامه این مطلب از آذرگشت ملکی قصد داریم تا شما را با موجود افسانه ای کوه ها آشنا کنیم . در ادامه همراه ما باشید تا شواهد و مدارک وجود این موجود را برای شما معرفی کنیم :

 

موجود افسانه ای هیمالیا

موجود یتی یکی از عجایب رشته کوه آلپ و طرفداران این خطه از جهان می باشد . مردمان محلی یتی را به عنوان یک حیوان بسیار توانمند و فراتر از یک حیوان می دانند . این حیوان خارق العاده در دامن قله های بلند و سربه فلک کشیده زندگی میکند . یتی یک حیوان بسیار آرام و زرنگی می باشد که رفت و آمدهای خود را پنهانی انجام می دهد . در بسیاری از داستان ها محلی آمده است که یتی در غارهای برفی بالای کوه ها زندگی میکند . یتی با سرعت بالا به بزها حمله میکند و آنها را میکشد . یتی زن ها به اسارت در می آورد و آنها را به داخل غارها می کشد .

 

اسامی متفاوت یتی

اسم یتی برگفته از زبان تبتی و محلی می باشد معنای این کلمه یعنی یه یک مرد خرسی همچنین یتی یک اسم تبتی دیگری دارد که به میچه معروف می باشد که معنای این کلمه نیز به معنای مرد خرسی مانند است . برخی دیگر از افراد محلی و گردشگران هیمالیا اسم این موجود را جوزو نام گزاری کردند .برخی از محققان بر این باور هستند که یتی به گونه ای به دنیا می آید که بتواند به طرف بالا حرکت کند .

روایت مشاهده یتی

اهالی کشور نپال و سرزمین های کوهستانی در روایت های مختلفی گفته اند که این موجود عجیب را مشاهده کرده اند . اما یکی از افراد مشهور و جهانگردی که در نوشته های خود اعلام کرده بود یتی را دیده است . شرح این نوشته این چنین است که : در میان کوه های سربه فلک کشیده هندوستان حیوانی با سرعت زیاد میان کوه ها دیدم .این موجود عجیب برخی اوقات بر روی چهار پا راه می رفت و بعضی اوقات بر روی دو پا راه می رفت . سرعت این حیوان به گونه ای می باشد که هیچکس نمیتواند آن را بگیرد مگر اینکه این حیوان بیمار و یا پیر شود . دندان های این موجود مثل دندان های سگ می باشد و چشمان آبی رنگی دارد .

ثبت رد پای یتی

یکی از اصلی ترین شواهد وجود یتی رد پای ثبت شده حدود صد سال پیش می باشد . این رد پا توسط لورنس وادل ثبت شد . لورنس وادل در کتاب خود در مورد این رد پا این چنین نوشته است که این رد پا شبیه یک ردپای راست یک انسان است . بعدها لورنس وادل در مورد این رد پا با افراد محلی گفت و گو کرد . شگفت زده های زیادی برای وادل و افراد مشتاق بوجود آمده بود .

 

مشاهده یتی توسط کوهنوردان بزرگ

در قرن بیستم یتی توسط کوهنوردان بزرگی به چشم آمد و دیده شد . دو کوهنورد بزرگ دنیا به اسم های تنسینگ و سرادموند هیلاری که برای اولین بار موفق به صعود قله اورست شده بودند از وجود یک حیوان عجیب در میان کوه های بزرگ خبر دادند . یکی دیگر از کوهنوردان بزرگ دنیا به اسم رینهولد مسنر از مشاهده یتی در کوه ها خبر داد . این کوهنورد بزرگ به جست و جو ی یتی در کوه ها پرداخت و یک کتاب زیبا هم در مورد همین موجود به اسم در جست و جو یتی پرداخته است .

مطالب مرتبط :

زیباترین روستای جهان

رودخانه اژدهای آبی پرتغال

ترسناک ترین و خطرناک ترین هتل جهان

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای آمریکایی ، تور کانادا از تبریز ، تور آمریکا از تبریز ، تور کانادا و تور آمریکا به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی