3178  |      

جاذبه های گردشگری نخجوان آذربایجان

از زیباترین لحظات سفر به آذربایجان بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد ...

 

 

 

 

 

 

 

غار اصحاب کهف نخجوان آذربایجان

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر نخجوان غار اصحاب کهف نخجوان می باشد . روایت های مختلفی در مورد غار اصحاب کهف وجود دارد که یکی از این ها در شهر نخجوان آذربایجان قرار دارد . این غار زیبا در حدود 20 کیلومتری شهر نخجوان قرار گرفته است . در ورودیه این غاز بزرگ این تخته سنگ بزرگی وجود دارد که روی آنبه زبان روسی نوشته شده است : غار اصحاب کهف . گردشگران زیادی در قالب تور نخجوان از تبریز و تور باکو از نخجوان برای بازدید از این جاذبه ی زیبای نخجوان به آنجا می روند . برای اطلاعات بیشتر در مورد تور باکو از نخجوان و تور باکو با همکاران بخش تورهای باکو ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

دریاچه باتابات نخجوان

این دریاچه زیبا و بزرگ که در دل دامنه های کوه های قفقاز قرار گرفته است حدود 1500 متر ارتفاع دارد . جنگل های اطراف این دریاچه و آب شیرینی که دارد باعث شده تا دریاچه باتابات نخجوان مورد توجه گردشگران تور نخجوان از تبریز و تور باکو از نخجوان قرار می گیرد . آب شیرین این دریاچه بسیار مفید و درمانی می باشد به طوری که کسایی که بیماری معده یا روده دارند بیشتر از این دریاچه بازدید می کنند . شرکت آذرگشت ملکی پیشنهاد میکند در تور نخجوان حتما از این دریاچه دیدن کنید به این منظور که مسیر منتهی به این دریاچه یک چشم انداز زیبا و وصف نکردنی دارد .

موزه باستانی شهر نخجوان

یکی از زیباترین جاذبه های شهر نخجوان که فرهنگ و تاریخ این شهر را به رخ گردشگران و مسافران تور نخجوان میکشد موزه تاریخ شناسی نخجوان می باشد . این موزه زندگی و فرهنگ 50ساله نخجوان را برای گردشگران نشان می دهد . در این موزه سفال های قدیمی ، سکه های باستانی ، زیورآلات سنتی را برای دید عموم گذاشته است .

موزه ادبیات شهر نخجوان

یکی دیگر از موزه های دیدنی شهر نخجوان که گردشگران و مسافران زیادی را در قالب تور نخجوان از تبریز و تور باکو از نخجوان به سوی خود میکشد موزه ادبیات شهر نخجوان می باشد . موزه ادبیات نخجوان به یاد گرامیداشت نظامی گنجوی شاعر معروف ایرانی بنا شده است . در داخل این موزه آثار ادبی و مجسمه های وی به چشم میخورد .

آرامگاه مومنه خاتون شهر نخجوان

از زیباترین بنای ساخته شده قرون وسطایی می باشد که حدود شش متر ارتفاع دارد و با کاشی های ریز و بزرگ موزاییک تزیین شده است . این بنای آجری که با خط کوفی هم نوشته شده است حکم یک آرامگاه را دارد . این بنای باستانی در روی پول های آذربایجان نیز به ثبت رسیده است .

مسجد جامع شهر نخجوان

یکی از بناهای باستانی شهر نخجوان که قدمت چندین ساله را یدک میکشد مسجد جامع این شهر می باشد . این مسجد توسط حسین تبریزی برای مومنین شهر نخجوان بنا شد . این مسجد بعد از مدت ها توسط سلطان محمد آقا مورد تعمیر قرار گرفت . برای اطلاعات بیشتر در خصوص تور باکو از نخجوان و تور نخجوان از تبریز و تور نخجوان با همکاران بخش تورهای باکو ما در شرکت آذرگشت ملکی تماس حاصل فرمایید .

قلعه خان شهر نخجوان

از زیباترین جاذبه های اصلی نخجوان که در حاسیه این شهر قرار دارد قلعه خان می باشد . این قلعه که یک چشم انداز بسیار زیبا نسبت به پیرامون خود دارد از اصلی ترین جاذبه های گردشگری جمهوری خود مختار نخجوان می باشد که در کتاب یونسکو هم ثبت جهانی شده است .

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص تورهای باکو ، تور باکو از نخجوان و تور باکو به کانال تلگرامی ما بپیوندید . azargashtmaleki@

عضویت در خبرنامه

سامانه پرداخت آنلاین

لطفا مبلغ را در کادر زیر وارد نمایید.

مبلغ:
بابت:

نماد اعتماد و نشان ملی

logo-samandehi

جوملا فارسی